Андрій Пушкарьов: “Стратегії ефективної інтернет-реклами”

Директор із нативної реклами РБК-Україна Андрій Пушкарьов про стратегії ефективної інтернет-реклами

Рекламодавці ЗМІ не годують. Політики — буває. Увага аудиторії — це те, що є найцінніше на сайті, тому її треба вивчати.

Де сьогодні аудиторія?

(Там, де зручно споживати агрегований контент):

  • Facebook (стрічка, Іnstant Articles)
  • Instagram
  • Google (AMP, PWA, news.google.com)
  • Anews

Instant Articles дає користувачам можливість читати статті в додатку Facebook, не переходячи на сторінку видання. На відміну від оригінальних статей, Іnstant Аrticles завантажуються дуже швидко. Видавці можуть монетизувати свій контент через рекламу, яка розміщується через рекламну мережу соцмережі.

Якщо говорити про спецпроекти і взаємодію із рекламодавцями — то все це дуже складно. Кожний спецпроект із рекламодавцем потребує від двох до чотирьох місяців погоджень. Теми ваших нативних спецпроектів мають бути актуальними ще через півроку, адже такі спецпроекти, як правило, не стартують швидко.

Необхідно міряти кожен клік на сайті, перегляд на каналі, шер нативного матеріалу. Це дуже важливо, адже допомагає дізнатися більше про свою аудиторію і її поведінку на вашому сайті та може стати запорукою вашого успіху.

Щоб зробити нативну рекламу бренду, необов’язково писати джинсу, де в кожному абзаці має бути великими літерами написана назва бренду, перелічені ціни бренду.

Щодо ціноутворення РБК, то ми використовуємо схему «повного прочитання».

«Повне прочитання» — це коли людина проскролила сторінку від 60  % її довжини й більше. За це ми брали від 6–10 грн за одне повне прочитання, залежно від тематики.

Ми дуже часто проводимо фактчекінг рекламодавців, адже маємо бути впевнені в тому, що завтра вони не закриваються й наші читачі не ставитимуться негативно до нашого бренду.

Способи монетизації: банерна реклама та спецпроекти. Додатковим варіантом монетизації може бути тизерна реклама, але потрібно обирати партнера, які фільтрують рекламу.

Тизерна реклама — вид банерної реклами, що містить ефектне зображення та цікавий напис, які раптово приваблюють читача. Оплата такої реклами здійснюється за кліки, що робить користувач, який зайшов на сайт.

RTBreal time bidding — технологія закупівлі медійної реклами за допомогою програмованих онлайн-аукціонів. Наприклад, банер, який показується на сайті РБК, що проданий через мережу Facebook чи Google. Людина відкриває сторінку на тому місці, де розташований банер, тає є спеціальний код, який перевіряє, які cookies ви вже маєте у браузері. Рекламний сервер перевіряє хто ви є, у яких системах ви засвітилися. Перевіряє чи на вас є реклама, як багато рекламодавців хочуть зараз показати вам рекламу. Після цього рекламний сервер перевіряє у кого яка ставка, як на аукціоні. Якщо ви вперше зайшли на сайт, то вам покажуть найбільш коштовний банер.

Якщо клікнете на іншу сторінку, то вам покажуть дешевший банер.

3 типи монетизації:

  • Прямий продаж
  • Брендовані матеріали
  • Audience network

Ще одна порада, яка спростить ваше життя — це створення власного бота, адже бот — це ще один канал комунікації.

Пам’ятайте, що якщо ви хочете йти до монетизації, то потрібно насамперед розуміти що і як ви хочете монетизувати.

Тези із виступу Андрія Пушкарьова у межах тренінгового інтенсиву для громадянських журналістів “Як монетизувати незалежний онлайн-медіапроект”, організованого Магістерською програмою з медіакомунікацій УКУ спільно з DW Akademie

Законспектувала Катерина Маруняк