«Боротися з викликами означає бути релевантним запитам аудиторії», – Мортен Холст

Стратегія в локальних медіа – норвезький фахівець у галузі цифрових стратегій Мортен Холст під час  майстер-класу «Мистецтво плавання з акулами» розповів на чому треба зосередитися під час її розробки та в якому напрямку рухатися.

Опції створення локальної стратегії

Реалізація ідеї якісного локального ЗМІ передбачає реалізацію окремих кроків.

  • Утілити відмінне від традиційних сучасних ЗМІ можливо – потрібно описати, як саме ви можете створити медіа для конкретної громади.
  • Оберіть конкретний особливий вид ЗМІ, з яким працюватимете та який розвиватимете.
  • Опишіть, як побудувати нову медіа операцію на основі моделі членства, як вона вплине на пропозицію товару, комунікацію та інші ключові частини процесу.
  • Будуйте довіру – окресліть відповідну стратегію для отримання довіри до вашого ЗМІ.

Як приклад, Мортен Холст навів типологію, розроблену консалтинговим агентством «Doblin Group» у Чикаго. Їхня структура включає 10 видів інновацій, що вкупі стосуються знову ж таки чотирьох напрямків: фінанси, процес, пропозиція і постачання. Створення стратегії розвитку медіа безпосередньо стосується перелічених кроків: від постановки питання «як заробити кошти» у рамках бізнес-моделі до продумування вибору каналів отримання контенту споживачами, розробки бренду та специфіки досвіду аудиторії.

«Основна відмінність між тим, що може піти не так, і тим, що не може піти не так, полягає в тому, що коли річ, яка не може піти не так, іде не так, як правило, її виявляється неможливо відновити», – цитує спікер англійського письменника, драматурга й сценариста Дугласа Адамса. Цю думку Мортен наводить у контексті розмови про обдумування кожного з кроків, перелічених вище, та наголошує на важливості звертати увагу на будь-яку дрібницю в цьому процесі.

Медіастратегія у Норвегії

Безпосередньо на медіастратегію країни має вплив становища друкованих ЗМІ Норвегії, пояснює Мортен. За останні двадцять років кількість таких медіа різко знизилась – від майже 70 видань до буквально десятка. Однак віднайти ключ до зміни становища вдалося – ними стали онлайн-передплатники. За словами Мортена, ще 5 років тому в реальність такої тенденції вірили близько десятка журналістів-ентузіастів, включно з ним самим. Наразі всі локальні газети рухаються в напрямку діджиталізації.

«Ми допомагаємо місцевим і регіональним газетам перемогти знову. Ми почали з ідей для стратегій і життя. Ми вірили, що можна повернути старі позиції і бути знову потужними. Тепер ми знаємо, що це працює. Найбільша проблема – не аудиторія, а ВИ, журналісти. Принаймні, це стосується Норвегії», – акцентує Холст.

Крім того розвиток медій у Норвегії має інші особливості:

– зниження тиражу друку;

– відмова в доході постачальникам друкованих оголошень;

– зменшення доходів від онлайн-реклами;

– скорочення штату вдвічі за останні 5-10 років.

За словами Мортена Холста, локальні медіа часто програють соціальній мережі Facebook – аудиторія надає перевагу цьому каналу для отримання оперативної інформації про події. Окрім втрати цих даних та згаданих раніше оголошень, місцевих угод, локальні ЗМІ залишаються також без контенту, розробленого споживачами. Урешті нові діджитал-змагання (тобто конкуренція між класичними медіа і сучасними пропозиціями на прикладі соцмереж) тільки розвиваються.

Що хочуть знати читачі регіональних ЗМІ?

Найперше, за словами Мортена, слід бути релевантним запитам аудиторії. Читачі регіональних ЗМІ хочуть знати, що відбувається в їхній громаді, зокрема, які місцеві угоди укладаються, які події будуть організовані найближчим часом, якими новинами можуть поділитися локальні спортивні клуби й організації. Крім того, споживачі прагнуть пропозиції отримати персоналізований сервіс.

Холст наголошує: “газети не можуть сповна задовольнити очікування читачів”. Однак бути корисними просто зобов’язані. Для цього варто слідувати таким поетапним принципам, як: заповнення контентом, фільтрування інформації, надання локального контенту – такою ж мірою, як і особистого, й урешті – залучення усієї редакції до процесу.

У свою чергу, медіа потрібно враховувати й індивідуальні дані про споживача. До таких Мортен відносить інформацію про місце проживання, локальні інтереси, улюблені клуби та організації, типи івентів та навіть крамниці, за якими споживач стежить.

Урешті, потрібно звертати увагу на унікальність контенту, який у свою чергу будується не тільки на вмісті медіапродуктів, а й на брендуванні та презентації ЗМІ серед своєї аудиторії. При цьому, дві останні характеристики основані на тому, як ми подаємо розроблений контент своїм споживачам.

Записала Антоніна Чундак