Міжнародна школа мультимедійної журналістики (ISMJ)

Міжнародна школа мультимедійної журналістики – це унікальна програма, метою якої є  об’єднання українських та австрійських студентів та сприяння розумінню системи ЗМІ та медійного ландшафту двох держав. Школа є спільним проектом Інституту журналістики та медіа-менеджменту Віденського Технічного університету при Віденській торговельно-промисловій палаті (FHWien der WKW) та Магістерської програми з медіакомунікацій  Українського католицького університету.

 

 П’ЯТА МІЖНАРОДНА ШКОЛА МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ – 2019

Двадцятеро студентів із чотирьох країн протягом 8-13 липня 2019 р. стали учасниками другого етапу 5-ої міжнародної школи мультимедійної журналістики (ISMJ). До організаторів заходу традиційно ввійшли кафедра медіакомунікацій УКУ, Інститут журналістики та медіаменеджменту Віденського технічного університету при Віденській торговельно-промисловій палаті та Австрійське бюро кооперації у Львові.

У складі чотирьох команд над мультимедійними історіями працювали всього по шестеро студентів з України та Австрії та по четверо з Грузії та Данії. Як розповідає керівниця магістерської програми з медіакомунікацій Уляна Макаренко, окрім досвіду міжкультурного обміну, така школа вкотре надає двосторонній професійний розвиток – як журналістський, тобто пошук героїв, проведення інтерв’ю та підготовка тексту, так і мультимедійний – розвиток технічних навичок, а саме: фотографування, зйомки, монтажу та верстки.

Протягом тижня студенти працювали над темами, що стосувалися проблеми соціальної відповідальності. Так, учасники розробили історії на теми домашнього насильства, еміграції українців, проблеми екології та закриття львівського офісу телеканалу ZIK. За словами організаторів, щоразу теми студентів стають кращими, адже їх вдається глибше розкрити та записати більше експертних інтерв’ю. Прогрес помітний навіть на рівні роботи в команді: якщо під час першого етапу у Відні студенти знайомляться між собою, то у Львові вже можуть працювати, зважаючи на наявний досвід.

Щодо насиченості програми школи, то з кожним роком її менше наповнюють теорією: раніше щодня проводили лекції, а зараз їх скоротили до 1-2 зустрічей. Решту часу студенти присвячують роботі над проектами. Цього разу організували знайомство із ГО «Кращий Сихів» та похід до навчально-реабілітаційного центру «Джерело». Окрім екскурсії містом, важливою частиною проекту стало знайомство з гастрономічною культурою, завдяки чому студенти-іноземці повинні були відчути зв’язок з українськими традиціями.

Протягом роботи над проектами зі студентами працювали ментори. В українському етапі учасникам допомагали режисер і документаліст Дмитро Коновалов, сценаристка та режисерка Жанна Озірна, відеограф і викладач Тарас Костирко, режисер та викладач Андрій Приймаченко.

Про деталі школи розповіли її учасники. Так, студентка УКУ Валентина Кузь поділилася: «Моя молода команда працювала над проектом, темою якого стало домашнє насилля, а назва – “Beating means loving”. Тема виявилася близькою для моїх колег. При цьому, вони були шоковані наявністю приказки “б‘є значить любить” у пострадянських країнах».

Робота з іноземними студентами, як каже дівчина, є завжди викликом. Спочатку довелося долати мовний бар‘єр: попри достатній рівень знань, відсутність постійної практики часом заважала викладати свої ідеї одразу. «Проте, як тільки я впоралась із цим завданням, ми зрозуміли, що традиції прояву характеру в усіх країнах також різний, тому мали впоратись із декількома конфліктами всередині команди», – додає Валя. Відтак, визначальним мінусом для неї стало те, що чимало роботи довелося виконувати їй: проведення інтерв‘ю, переклад текстів, монтаж відео. Річ у тому, що обов’язковим було представити проект англійською, однак усі етапи включали комунікацію з українськомовними коментаторами й експертами.

«Для мене ця школа – як старий метод навчитися плавати: тебе просто кидають у воду. Саме тут я покращила свої навички монтажу, проведення інтерв’ю різними методами та вміння організовувати робочий процес у команді. Львівський проект став для нас більш успішним, аніж той, що ми робили у Відні», – підсумувала Валя.

Для студентки Грузинського інституту громадських відносин (GIPA) Сопо Апріамашвілі школа стала першим закордонним проектом. На початку вона хвилювалась через це, однак середовище сприяло тому, що зрештою дівчина відчула себе спокійно та більш продуктивно: «У Львові ми обрали тему імміграції. Ми вважаємо, що люди, які залишають рідні країни для того, щоб допомогти членам родини та друзям, мають добре розуміння соціальної відповідальності. Нам відомо, як це – важко працювати в іншій країні, інколи навіть без знання мови».

У своїй команді Сопо була відповідальна за візуальне наповнення проекту, переважно фото й відео. Зрештою, вона переконалася, що школа стала хорошою можливістю попрацювати з людьми з різних країн та культур: «Наскільки я зрозуміла, у кожній країні є власне бачення до творення мультимедійного продукту, що дуже цікаво. Завдяки цьому ти навчаєшся від інших та ділишся власним досвідом. Це дуже корисно і для майбутньої кар’єри».

Сопо також розповіла, що дуже вподобала саме місто: його озеленення та архітектуру – поєднання радянських і старих європейських будівель. Середовище УКУ спонукало до навчання з можливістю розважитись і відпочити, що також не дозволило втратити мотивацію. Однак найбільше запам’ятаються дівчині озеро біля корпусу УКУ на Хуторівці та… печені яблука з сиром, які спробувала під час одної з вечерь.

Колега по команді Сопо та представник віденської сторони Вінсент Леб дізнався про школу в своєму університеті. Він до кінця не був певний щодо участі, однак у день напередодні дедлайну вирішив спробувати цей шанс, про що зовсім не шкодує. За його словами, вибрана тема дозволила не відповідати, але порушити питання: чи є еміграція соціально відповідальним актом? При цьому, студенти хотіли зробити її менш абстрактною та залучити до інтерв’ювання конкретні обличчя.

«Думаю, я схильний до роботи в команді, що принаймні вдалося у випадку ISMJ. Я думаю, що я активно керував процесом пошуку теми, а потім “перекладав” її в історію разом з чудовою Астою з Данії. Це була приємна частина роботи в моїй команді: всі ми мали різні інтереси та таланти, які доповнювали один одного. Таким чином інші миттєво пропонували, як перетворити мої невиразні ідеї на класні картинки, відео, візуальні ефекти… Радий, що мені довелося працювати з ними!», – розповідає про свої враження Вінсент. Крім того, хлопець згадує, що команда мала певні проблеми з комунікацією у Відні, однак зараз усі вміло враховували інтереси та можливості кожного, розмовляючи «одною мовою».

Львів для студента віденського вишу виявився чарівним. Це найсхідніше європейське місто, де він побував, тож тепер змотивований відкрити для себе більше тутешніх місцевостей. Він також дізнався, що Україна є найбіднішою країною Європи, що дало відповіді на чимало його запитань про особливості життя її громадян. Серед недоліків школи Вінсент виділяє її «надмірну організованість», адже вдома звик працювати у більш вільному форматі.  Проте, ці речі не вплинули на загальні враження Вінсента від школи – він отримав безцінний досвід роботи у міжнародному середовищі.

Наступного року міжнародна мультимедійна школа журналістики стосуватиметься теми ролі жінки в суспільстві.

Текст: Антоніна Чундак

Фото: Уляна Макаренко, Олександра Багмет, Аліна Дзюбко

Роботи команд-учасниць п’ятого етапу школи (8-13 липня 2019 року, Львів):

Donttossit.tilda.ws

http://beatingmeansloving.tilda.ws

http://leavingukraine.tilda.ws

http://www.zikisover.tilda.ws/?fbclid=IwAR3cMf6RTZO78FGBxEu91fiEjvcCjuxtN57ndMeJ4c2Vwh7_zW7xrG_vVTE

 

 

11-17 лютого 2019 року у Відні у партнерстві із Institut für Journalismus & Medienmanagement der FHWien der WKW та Kooperationsbüro Lemberg – Австрійським бюро кооперації у Львові відбувся п’ятий етап Міжнародної Школи Мультимедійної Журналістики. До нього долучилися шестеро студентів Магістерської програми з медіакомунікацій УКУ – Сергій Греков, Ірина Іванець, Аліна Дзюбко, Саша Багмет, Владислав Бур’янов та Валентина Кузь.

Мультимедійні проекти учасників були об’єднані темою “соціальна відповідальність”.

  

Роботи команд-учасниць п’ятого етапу школи (11-17 лютого 2019 року, Відень)

 

 

ЧЕТВЕРТА МІЖНАРОДНА ШКОЛА МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ – 2018

9-14 липня 2018 року Магістерська програма з медіакомунікацій УКУ приймала учасників львівського етапу четвертої Міжнародної Школи Мультимедійної Журналістики (ISMJ).

IV міжнародна школа мультимедійної журналістики: історії про креативні індустрії від студентів з Австрії, Данії, Грузії та України

Роботи команд-учасниць четвертого етапу школи (9-14 липня 2018 року, Львів)

Від 12 по 16 лютого 2018 року у Відні відбувався четвертий етап Міжнародної Школи Мультимедійної Журналістики, у якому взяло участь четверо студенток Магістерської програми з медіакомунікацій УКУ – Ярослава Друца, Марія Кочуренко, Ганна Чорнобровкіна та Крістіна Віслянська. Мультимедійні проекти учасників були об’єднані темою “креативні індустрії”.

Детальніше про віденський етап четвертої Школи: IV Міжнародна школа мультимедійної журналістики: 5 поглядів на сучасні креативні індустрії.

Роботи команд-учасниць четвертого етапу школи (12-16 лютого 2018 року, Відень)

З 10 по 15 липня 2017 року Магістерська програма з медіакомунікацій УКУ приймала учасників третьої школи у Львові, у партнерстві із Institut für Journalismus & Medienmanagement der FHWien der WKW та Kooperationsbüro Lemberg – Австрійським бюро кооперації у Львові. Темою, якій учасники присвятили свої мультимедійні історії, була екологія.

Детальніше про подію: Третя міжнародна школа мультимедійної журналістики: історії про екологію від студентів з Австрії, Данії, Грузії та України.

ТРЕТЯ МІЖНАРОДНА ШКОЛА МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ – 2017

Роботи команд-учасниць третього етапу школи (10-15 липня 2017 року, Львів)

У лютому 2017 року у Відні розпочався третій етап школи, у якому взяли участь троє студентів Магістерської програми з медіакомунікацій УКУ – Аліна Журбенко, Микита Богданов та Анастасія Івашина. Команди-учасниці працювали над мультимедійними проектами, присвяченими екологічній тематиці. Менторами проектів були Йенс Ланґ (ORF), Крістоф Цоттер (profil), Домінік Зіннрайх (Newsroom GmBH), Івонн Вілдер (Kurier) та Холуд Халіфа (фріланс-журналістка).

Роботи команд-учасниць третього етапу школи (лютий 2017 року, Відень)

 

У липні та серпні 2016 року Міжнародна школа мультимедійної журналістики також відбулась у Відні та Львові. Студенти з Інституту журналістики та медіа-менеджменту Віденського Технічного університету при Віденській торговельно-промисловій палаті (FH Wien der WKW), Магістерської програми з медіакомунікацій  і Школи журналістики Українського католицького університету, Данської школи медіа та журналістики (Danish School of Media & Journalism) та Грузинського інституту зв’язків з громадськістю (GIPA) працювали над мультимедійними презентаціями, які об’єднувала тема врядування (good governance).

ДРУГА МІЖНАРОДНА ШКОЛА МУЛЬТИМЕДІЙНОЇ ЖУРНАЛІСТИКИ – 2016

Роботи команд-учасниць (липень-серпень 2016 року, Львів)

З 8 по 14 лютого 2016 року Інститут журналістики та медіаменеджменту Віденського технічного інституту при Віденській торговельній палаті (FHWien der WKW) спільно з Магістерською програмою з медіакомунікацій УКУ та Школою журналістики Українського католицького університету провели другий етап «Міжнародної школи мультимедійної журналістики» у Львові.

15 студентів-журналістів з України та Австрії, що пройшли професійний відбір,  протягом тижня в процесі спільного навчання під керівництвом досвідчених викладачів обох університетів, створювали авторські мультимедійні історії. Тема української частини проекту – «Пропаганда».

У межах програми студенти отримали міжнародний професійний досвід та заохочувалися до створення власної міжнародної медіамережі.

Серія лекцій та зустрічей з професійними українськими науковцями та медіа-експертами допомогла глибше зрозуміти особливості українського історичного, політичного та медіа-контексту.

Експерти та лектори:

Катерина Горчинська − українська журналістка, виконавчий директор Громадського телебачення з 2016 року.

Ярослав Грицак − український науковець, історик і публіцист. Доктор історичних наук, професор Українського Католицького Університету.

Сергій Каразій – журналіст-міжнародник, продюсер TV Reuters в Україні.

Міжнародна школа мультимедійної журналістики проходила за сприяння мера Львова Андрія Садового та фінансової підтримки Федерального міністерства науки та досліджень Австрії, за підтримки відділення OeAD у Львові, ТзОВ OeAD у Відні, міста Відень та культурного відділу Міністерства закордонних справ Австрії.

Роботи команд-учасниць другого етапу школи (8-14 лютого 2016 року, Львів)

  

  

 

Більше фото

1 Прес-реліз- eng

У серпні 2015 року восьмеро студентів Магістерської програми з медіакомунікацій та Школи журналістики Українського католицького університету – Оксана Ажнюк, Юлія Сосновська, Ліза Кузнєцова, Олексій КоваленкоОлександра Давиденко, Олександра Чернова, Наталя Патрікєєва і Артур Корнієнко – вирушили до Відня вчитись створювати мультимедійні історії. У межах спільного проекту Fachhochschule für Management und Kommunikation студенти Школи журналістики УКУ разом з австрійськими колегами знімали й писали спершу у Відні, а потім робитимуть це у Львові. Менторами були австрійські фахівці  Єнс Ланґ (ORF), Крістоф Цоттер (NZZ.at), Домінік Зіннрайх (Puls4) та Стефан Поллах, а з нашого боку студентам допомагали  Вікторія Романюк, Вікторія Бабенко і Андрій Приймаченко.

Результати проекту дивіться на сайті 

http://multimediajournalism.eu

мультимедійні історії