Вікторія Романюк

Навчальні курси: Візуальні комунікації, Документалістика, Кіно та сучасні рецептивні практики, Кіно, література і медіа.

Керівник Магістерської програми з медіакомунікацій Українського католицького університету.

Кандидат наук з культурології. Доцент кафедри медіакомунікацій УКУ.

Заступник головного редактора проекту StopFake.org.

Експерт та учасник численних міжнародних конференцій, експертних нарад із проблем пропаганди та медіавпливів для провідних міжнародних організацій (ОБСЄ, НАТО).

Медіаексперт та розробник методології для роботи із громадянськими журналістами та незалежними медіа для DW Akademie.

2017 – співавтор проекту «Фактчекінг в українських університетах», реалізований спільно зі Школою журналістики НаУКМА.

Автор методологічних рекомендацій для роботи з цифровими інструментами верифікації інформації для студентів-журналістів.

2016–2017 – керівник видавничого проекту, який пов’язаний з українськомовним перекладом книги Альберто Каїро «Функціональне мистецтво. Вступ до інфографіки та візуалізації».

2015, листопад – автор та співдослідник аналітичного проекту «Стан громадянської журналістики в Україні».

2015 – організатор Міжнародної конференції «Громадянська журналістика у вимірах сучасного медіапростору».

2014–2015 – керівник видавничого проекту, який пов’язаний з українськомовним перекладом книги Пітера Померанцева «Нічого правдивого й усе можливе».

2014 – засновник проекту «Школа громадської активності «MediaStream» (проект реалізований спільно з DW Akademiе).

2012–2014 – доцент кафедри медіакомунікацій Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна.

У 2009 році захистила кандидатську дисертацію на тему «Перформанс у просторі культури: архаїчні прототипи та сучасні репрезентації».

Брала участь в освітньому проекті Digital Media For Universities.

Із 2002 року працювала в журналістиці. Член Національної спілки журналістів України.

Публікації:

  • Gegen Propaganda und Lüge StopFake.org: Prinzipien und Perspektiven  Osteuropa. Sinnbild Zur Zerstörung von Mensch und Gesellschaft 6–7, 2016
  • StopFake-ს რედაქტორი: “საინფორმაციო ომის სამიზნე არის არა ჯარისკაცების სხეულები, არამედ აუდიტორიის გონება” http://mediachecker.ge/mediawiki/detail/49/
  • Романюк Вікторія Сергіївна. Соціальна деструктивність та медіатероризм: концептуально-теоретичний аспект / Вікторія Сергіївна Романюк // Теле- та радіожурналістика [збірник наукових праць Львівського нац. ун-ту ім. Івана Франка]. Вип. 15. – Львів, 2016. – С. 219–223.
  • Романюк Вікторія Сергіївна. Теракт как перформанс: попытка философского осмысления / Вікторія Сергіївна Романюк // Вісник Харківського національного університету ім. Каразіна: Зб. наук. пр. – Вип. 33. Сер. Теорія культури і філософія науки. – Х.: ХНУ, 2008. – С. 234–239.

Наукові інтереси: медіакультура, оптичні медіа та дослідження візуальної культури, медіавпливи та проблеми пропаганди, фактчекінг та верифікація інформації, медіаосвіта.

e-mail: [email protected]

Facebook: Виктория Романюк

Візуальні комунікації

Жан Бодріяр свого часу сказав: «Світ, зафіксований камерою, ‒ вже не той світ, яким був раніше. Він змінюється в той самий момент, коли його фотографують». У XX столітті простір візуального розширив свої межі, охопивши майже всі культурні сфери життя.  Теоретики заговорили про «візуальний прорив», про те, що розуміння «візуального» виходить за межі мистецької образотворчості і його важливо розглядати в міждисциплінарному синтезі журналістики, дизайну, інформаційних технологій, естетики, психології, соціології, семіотики. Тож  у межах курсу «Візуальні комунікації» ми будемо працювати з візуальним образом, символом, візуальним текстом, візуальною мовою – з одного боку, і способами сприйняття – з іншого.

Ми спробуємо «прочитати» візуальні повідомлення у фотомитях  Анрі Картьє-Брессона, Ірвіна Пенна, Альфреда Ейзенштадта, рекламних експериментах Сальвадора Далі, політичних плакатах Казимира Малевича та проаналізуємо кінопошуки Дзиґи Вертова; розглянемо продукти сучасного телебачення, твори нет-, відео- та медіаарту; визначимо механізми візуального сприйняття та проведемо власні експерименти.

Результат курсу  –  індивідуальні фото- та відеопроекти студентів.

Я розумію, що бажання дітей із Слов’янська, Донецька та Криму вступати на програму медіакомунікцій УКУ – це свідомий, сміливий і для багатьох доленосний крок. Ці студенти є прикладом того, наскільки незламною може бути освічена людина, – Вікторія Романюк в інтерв’ю MediaSapiens.